Blog

CRM: Managementul Relatiilor cu Clientii - avantaj competitiv

Posted on 2015-05-22 by Raluca G.

Adeseori, informațiile și discuțiile cu clienții, furnizorii și partenerii se regăsesc în diferite tabele, pe hârtii și, uneori, par imposibil de organizat. Se întâmplă ca oamenii de vânzări să nu contacteze clienții exact atunci când trebuie? Atunci ai nevoie de o evidență centralizată a tuturor informațiilor si a discuțiilor. Citește în continuare pentru a afla cum poți transforma managementul relațiilor cu clienții în avantaj competitiv pentru a crește vânzările și productivitatea departamentelor de Vânzări și de Marketing și pentru a-ți fideliza clienții.


Ce înseamnă CRM?
Indiferent de specificul activității întreprinse (prestări servicii, retail, producție, distribuție), orice companie relaționează cu clienții, urmărind asigurarea satisfacției acestora. CRM (Customer Relationship Management), adică Managementul Relațiilor cu Clienții, presupune administrarea acestor relații în așa fel încât să devină profitabile pentru ambele părți: pentru companie și pentru client.

Un management corespunzător al relațiilor cu clienții asigură creșterea vânzărilor, prin atragerea de noi clienți, dar și prin loializarea și retenția celor existenți. CRM ExpertAccounts asigură o gestiune eficientă a clienților, valorificarea oportunităților de vânzare, optimizând astfel procesul de vânzare.



CRM-Managementul Relatiilor cu Clientii

    Sistemul CRM Marketing ExpertAccounts pentru Managementul Relatiilor cu Clientii te ajută să crești vânzările prin:

  • atragerea noilor clienți - crești numărul oportunităților de vânzare
  • fidelizarea clienților existenți - transformi relațiile în parteneriate pe termen lung
  • îmbunătățirea comunicării între departamente: Marketing, Vânzări, Relații cu Clienții
  • planificarea și gestionarea eficientă a campaniilor de promovare
  • identificarea strategiilor de promovare eficiente - rapoarte cu rezultatele acțiunilor de marketing


Avantaje generale CRM expertAccounts:




CRM personalizat pentru afacerea ta
    Se poate personaliza pentru firme de orice dimensiune - se pot defini:
  • câmpuri cu informații pentru fiecare contact
  • argumente de vânzare pe care operatorii să le prezinte în procesul de vânzare
  • machete de e-mail-uri și newsletters, personalizate cu parametri, pentru a urmări apoi rata de deschidere și click-urile generate.
  • Se poate integra prin API cu orice site sau platformă, pentru adăugarea automată în CRM expertAccounts a contactelor noi, sau actualizarea informaţiilor despre cele existente.

CRM online
  • Toate datele legate de clienți se accesează de pe orice PC, tabletă, cu orice sistem de operare
  • Asigură mobilitate: permite soluționarea în cel mai scurt timp posibil a solicitărilor clienților și partenerilor, chiar si atunci când oamenii de vânzări sunt pe teren.


Avantaje pentru manageri:


Comunicare și colaborare îmbunătățită
    CRM facilitează gestionarea:
  • relațiilor externe - clienți potențiali, clienți existenți și parteneri
  • relațiilor interne - departamente de Vânzări, Marketing și Relații cu Clienții și angajatii acestora - Se pot aloca sarcini între colegii din același departartament sau din departamente diferite.


CRM permite gestiunea eficientă a acțiunilor efectuate și viitoare
  • Toate discuțiile, vizitele și corespondențele cu clienții sunt înregistrate în CRM, alături de informații relevante în procesul de vanzare.
  • Toate activitățile programate cu clienții în urma celor efectuate (follow-up), sunt alocate pe persoane, cu termen limită.
  • Pentru respectarea termenelor limită, activitățile programate trec automat în agendele virtuale ale angajaților, ca și sarcini "To Do" (sarcini de efectuat).


Avantaje pentru Departamentul Vânzări:



CRM crește productivitatea și profesionalismul oamenilor de vânzări
    Departamentul de Vânzări are permanent la dispoziție:
  • lista cu oportunitățile de vânzare, alocate pe persoane
  • lista cu argumentele de vânzare potrivite fiecărui client în parte
  • tot istoricul discuțiilor, corespondențelor (e-mail-uri) cu clienții și a tranzacțiilor: comenzi, facturi, prețuri etc.


CRM automatizează gestiunea clienților potențiali și a ofertelor
  • Fără contacte duplicate - sistemul îți ordonează datele pentru a elimina duplicatele.
  • Editorul complet CRM îți permite crearea ofertelor personalizate, generarea lor automată în format PDF si trimiterea lor pe e-mail clientului, la apăsarea unui singur buton în CRM.
  • Ai lista cu toate ofertele și comenzile, cu termene, pentru a le putea monitoriza și gestiona corespunzător.


Avantaje pentru Departamentul Marketing:




Se identifică ușor și rapid oportunitățile de vânzare
    E-Mail Marketing profesionist:
  • Se creează și se trimit newsletters targetate, pe grupuri de clienți create și selectate în CRM.
  • Sistemul îți generează automat rapoarte cu privire la rata de deschidere a mail-urilor si click-urile generate.
  • Poţi seta ca atunci când un prospect dă click pe mail-ul tău, sistemul să creeze automat o oportunitate pentru clientul prospect și o sarcină de executat pentru un angajat de la Vânzări.

CRM - suport al deciziilor de marketing
  • Departamentul de Marketing are la dispoziție instrumentul ideal pentru: planificarea, monitorizarea în timp real si pentru analiza exactă a campaniilor de marketing: lead-uri și vânzări generate.
  • Analiza campaniilor de promovare: se fac statistici și se identifică caracteristicile și tendințele comportamentului clienților, baza viitoarelor strategii îmbunătățite.


Rezultatele utilizării CRM ExpertAccounts

  • Îmbunătățești semnificativ managementul relațiilor cu clienții, partenerii și furnizorii tăi.
  • Comunicarea cu clienții este automatizată, planificată și supervizată.
  • Toate informaţiile despre clienţii existenți și potențiali sunt centralizate, din momentul prospectării până la încheierea vânzării.
  • Toate acțiunile vor fi efectuate la timp, nu vor mai exista întârzieri care pot cauza nemulțumirea clienților.
  • Se gestionează eficient campanii de promovare: Telemarketing, E-Mail Marketing, iar CRM alocă automat sarcini în legătură cu clienții potențiali. În acest fel, se urmăresc și se valorifică toate oportunitățile de vânzare.
  • Crește eficiența departamentelor de Vânzări, Marketing și Relații cu Clienții.


Ești gata să crești vânzările?



Creează cont!




More info: